Forralt bor szabadtűzön

2011.01.04. 16:14

2010. december 29-én a 217. KMI cserkészcsapat vezetősége kirándulásra indult.Az előzetes tervek szerint a a Villányi- hegységbe mentünk volna, de jobbank láttuk, ha a havas Mecseket hódítjuk meg.

Szerdán délelőtt, a Dömörkapunál gyűltünk össze, persze most is volt aki összekeverte a Mecsek kapuval. Úticélunk a Melegmányi- völgy . Kis-réten, Kantaváron keresztül haladtunk és, már ekkor gyönyörű, havas, jeges képződményeket látthattunk. Amikor leértünk a Melegmányi- völgybe, a nap is eltűnt a hegyek mögött. Néhol előbbukkant, ott megvilágÍtotta a párákat eregető patakot. A források olyan bőven engedték magukból a vizet, hogy ilyet még nem láttunk. A mésztufalépcsők, viszont nem voltak befagyva, csak egy részük. Így is gyönyörű látványt nyújtottak.

A vízesés lábánál, a tűzgyújtás, cseppet sem könnyű feladatával bírkoztunk. Szerencsére Tibi is megérkezett közben és az ő vezényletével, szédítő fújkálásokkal sikerült lángra lobbantani a fagyott fát. Nem sok idő telt bele és már rotyogott is a forralt bor alap a T.O.B.O.z-ok által cipelt kondérban. Sajnos a cukor kimaradt belőle, de így is felforralta bennünk a lelket. A tűzet szakszerűen eloltottuk és indultunk a Nagymély- völgy felé. Többször át kellett kelni a megáradt patakon, de így a Mecsekhez képest egészen kalandos kirándulásban volt részünk. A Kánya- forrástól folyamatosan emelkedett az út. A gyönyőrű, havas fák közt néha még előbukkant a nap is. Kajszi egész végig nagyon lelkesen loholt utánunk- vagy előttünk, de szinte egy percre sem állt meg.

A végére már egészen bágyadtan, a hidegtől piros- esetenként vörös arcal érkeztünk meg a Dömörkapuhoz. Elbúcsúztunk egymástól és ilyen módon az ó évtől is!

Akik részt vettek:

2010_téli kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.