2008 október 3-án délután csapatunk nagycserkészei felkerekedtek a Fehér-kúti kulcsosház felé, idei őszi portyánk helyszínére. Miközben a többség már elindult, néhányan még megtartották a Farkas őrs őrsi foglalkozását, majd megfáradt vándorokként ők is kiérkeztek a tett helyszínére, ahol örömmel vegyültek el a lelkes csapat tagjai között. Rögtön csatlakozhattak is a fagyűjtési versenyhez: reccsentek az ágak, gyűlt a gyújtósnak való, és a nagyobb hasábfák is felfűrészelésre kerültek. Így nemsokára kellemes meleg lett, és a tea is elkészülhetett.

Első esténk éjszakai számháborúval folytatódott, majd benti játékok következtek. Ezek után még arra is maradt erőnk, hogy a környezettudatosság jegyében összegyűjtsük az erdőben galád módon elszórt fehér papírfecniket – igen, ez a „rókavadászat” nevű játék. A legügyesebb gyűjtögetők - főként a vadmacska (ideiglenesen "vadteknős") őrs tagjai – egy-egy sportszeletet érdemeltek, amit aztán örömmel megosztottak a többiekkel. Kellemesen elfáradva tértünk nyugovóra, várva a következő napra tervezett programokat.

Esős, ködös és hideg szombat reggel köszöntötte a portyázó cserkészeket, aminek köszönhetően a reggeli ébredés is kissé elhúzódott. Tibi, Gergő és Dávid jóvoltából azonban most sem kellett sokáig fagyoskodnunk, csakhamar lobogott a tűz a konyhai sparherdben. Reggeli torna és mosakodás után elköltöttük reggelinket, majd az eső kopogását hallgatva belekezdtünk a maffia-játékba: alszik, gyilkol, csonkol, gyógyít, vádol, felkel – ha megéri a reggelt… A népszerű játék után örömmel láttuk, hogy az eső már csak csöpörög, így hát elindultunk kirándulni. Majdnem sikerült megtalálni a Melegmányi-völgybe vezető turistautat, így hát a túra első felében sárban csúszkáltunk, kivágott fákon keltünk át, néhol botladozva haladtunk előre, lefele és felfele, mígnem a kalandos kitérő után ismét szilárd talajt nem ért a lábunk. A szemerkélő esőben csakhamar elértük a Lapist, ahol megnéztük a honfoglaló magyar törzsek szövetségére emlékeztető emlékművet, majd a Tubesen található János-kilátó felé vettük az irányt. Ha már ott voltunk, fel is másztunk rá, bár a sűrű köd miatt nem sok mindent láttunk. Miután mindenki átfagyott, hazafelé indultunk. A ház közelébe érve gondoskodtunk tűzifánk utánpótlásáról, s miután bejutottunk szálláshelyünkre, uzsonna és rövid pihenés következett. A nap azonban még korántsem ért véget! Miközben a konyhán hozzákezdtünk a vacsora elkészítéséhez, Gábor vezetésével egy vetélkedőn és játékokon lehetett részt venni. Ezután jót falatoztunk a finom zöldséglevesből és milánói makaróniból. Az emberes adagok elfogyasztása után muszáj volt lemozogni a szervezetünkbe bekerült szénhidrátmennyiséget: cserkészpárbaj, teknősözés és japán foci következett. Fürdés előtt közkívánatra még két forduló maffia-játékot játszottunk. Miután mindenki megtisztult, közös imádsággal és zsoltárolvasással zártuk a napunkat, hogy lélekben is tisztán hajthassuk álomra fejünket.

Vasárnap a reggeli torna és a reggeli után már csak a kulcsosház kitakarítása maradt hátra, amelyet közös erővel rövid idő alatt el is végeztünk, a házat pedig hermetikusan lezártuk. A következő csoport számára gyűjtött tüzifánkat egy arra járó dzsipp feldarabolta helyettünk – köszönjük és gratulálunk! – így hát csak annyi teendőnk maradt, hogy a faanyagot a tábortűzhely közelébe hordjuk. Zárásként levontuk a zászlót, majd kis csapatunk a buszmegálló felé vette az irányt, ahol elköszöntünk egymástól.

Öröm volt látni az új cserkészjelöltek vidámságát és lelkesedését, de annak is örültünk, hogy régen látott csapattagok is részt vettek ezen a hétvégén. Köszönet jár két új segédőrsvezetőnknek – Kelemen Gergőnek és Huszka Dávidnak –, akik a többi vezető mellett szintén részt vállaltak a portya lebonyolításában, főként a játékok és a reggeli tornák levezetése terén.

Aki ott volt a portyán, kellemes élményekkel térhetett haza. Aki nem volt ott, az igazán sajnálhatja, hogy kimaradt belőle. Reméljük, hogy legközelebb is legalább ennyien leszünk, ha nem többen!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bAndriska 2008.10.07. 13:18:45

Olyan rossz, hogy nem lehettem ott....A következőre én is akarok menni:D:D

Eszti 2008.10.09. 14:58:14

Tényleg nagyszerű volt a portya, három kicsi lányom is élvezte:))))

kata 2008.10.09. 19:43:04

a következőn remélem én is ottleszek már. a vadteknős kicsit érdekesen hangzik:)

gábor 2008.10.12. 10:05:42

Kata, gyere, várunk, jó lesz! Remélem a kirándulás nem volt túl megterhelő, és utólag biztos nagyon izgalmas élménnyé válik. Főleg, akik először voltak. Nem minden nap túrázunk "Kambodzsában" :-)

Bán István 2008.10.16. 17:16:30

Sajnálom hogy nem vehetem részt s portyán Örvendek a csapat otthon szentelelésnek !

bAndriska 2008.10.18. 23:40:35

Másnak csak olyan programot csinálj, melyet Temagad is élveznél!!
Ez a portya is biztos, de a tábor mindenképp ilyen volt!