K. András válaszol

2009.02.11. 23:44

A sorozat 3. része.

 

Mióta vagy cserkész?

1993

 

Miért lettél cserkész?

Azt hiszem születésemtől fogva bennem szunnyadt tudatalatt a cserkész, és ez egyszer a felszinre tört... Egyszer megtaláltam Nagyapám 1940-es Cserkész Próbák Könyvét, amit elkezdtem olvasgatni, ezzel szinte egyidőben akkori osztálytársam, A. Simon néhai aktiv csapattag renegeteget mesélt a cserkésztáborokról, főleg a zászlólopásról (és folyamatosan ellógott péntekenként, holmi portyára való hivatkozással). Igy amikor megérkezett a Tiborcba egy szakállas bácsi, Kübelwagennel, hogy cserkészeket toborozzon, akkor én is jelentkeztem. És nem bántam meg.
 

Mit szeretsz a csapatban?

A közösséget. Főleg azt, hogy a közösség összetartása messze meghaladja a cserkészet kereteit és az eszmék, a célok a barátságok a "civil" életben is ugyanolyan jelentősek.
Az önzetlenséget. Hogy mindenki szem előtt tartja a csapat és a cserkészet ügyét, nem sajnálva időt, fáradtságot, energiát forditani rá.
A kitartást. Hogy semmilyen nehéz helyzet, külső vagy belső konfliktus nem tudta megroppantani a csapatot, hanem mindig képes volt megújulni és  megerősödve kerülni ki a problámékból.
 

Milyen munkát végzel/végeztél a csapatban?

Mint mindenki, én is latrinaásással kezdtem, a magyarlukafai kemény agyagos talajban (1994, nosztalgikus sóhaj), de nem sokáig élvezhettem a közcserkészek gondtalan életét, mert újoncpróba után nem sokkal megbizott őrsvezető lettem, majd hivatásos őrsvezető az utolsó gödöllői nemzedék tagjaként. Akkor kaptam egy égetnivaló kiscserkészőrsöt (hogy azokból is mi lett mára...). Innentől kezdve cserkész karrierem töretlen kcsrpkh, rpk, cspkh, végül cspk (jelenleg ex-cspk, igazoltan távol), egynéhány kirándulás, portya, tábor szervezésében is résztvettem olykor-olykor.
 

Milyennek képzeled a KMI-t 10 év múlva?

Olyannak, ahonnan a gyermekeimet alig tudom majd hazacsábitani, ahol az őrsvezetőkre, teljes nyugalommal rá merem bizni őket és biztos vagyok benne, hogy ugyanazt a szellemiséget kapják, amit egykoron mi is. (Közben mi öregek egy pohár forralt bor mellett: "Emlékszel, 20 éve... Parádsasvár... gombakrémleves... meg a Túró Rudi...")
 

3 dolog mely számodra a 217-et jelenti.

Közösség, barátság, eszmeiség
(217-esnek lenni: életforma)

 

Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkasifju.blog.hu/api/trackback/id/tr75938087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása